DAP Tak Puas Hati Isu Alvin & Vivian

Parlimen, 17 Julai–Parti DAP hingga hari ini masih lagi panas hati dengan dakwaan yang dibuat oleh Ahli Parlimen Kinabatangan, Datuk Seri Bung Mokhtar Radin semalam di Dewan Rakyat.

Bung Mokthar dalam ucapan perbahasannya semalam mendakwa berkemungkinan tindakan blogger seks, Alvin dan Vivian yang bertindak menghina Islam dan bulan Ramadhan adalah tajaan DAP.

Seterusnya, Bung Mokhtar mahukan pasangan tersebut ditahan dan diberi hukuman yang sewajarnya atas tindakan melampau mereka berdua.

Dalam ucapan yang dibuat oleh Bung Mokhtar, beliau berulang kali menekankan perkataan 'mungkin' supaya pendapatnya tidak disalah tafsirkan.

"Mereka perlu didakwa dan ditangkap serta merta, jangan dibebaskan, penjarakan.

"Saya rasa gejala ini berlaku selepas PRU13, mungkin ini semua tajaan DAP," kata Bung Mokthar.

Kenyataan secara terus dari Ahli Parlimen Kinabatangan itu menerima reaksi pantas dari wakil rakyat DAP iaitu V Sivakumar (DAP-Batu Gajah), Anthony Loke (DAP-Seremban), Nga Kor Ming (DAP-Taiping) yang bangun dan membantah dakwaan tersebut.

Pun begitu, Bung Mokthar mempertahankan kenyataannya itu bukanlah tuduhan dan hanyalah sekadar berkemungkinan.

"Bukan saya tuduh seseorang sahaja, saya sebut secara menyeluruh. Saya kata mungkin. Bukan tuduhan," katanya.

Tindakan DAP yang masih tidak berpuas hati atas dakwaan Bung Mokthar itu mengundang kemarahan wakil DAP dari Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok pula ketika ucapan perbahasan oleh Ahli Parlimen lain selepas sesi Bung Mokhtar selesai.

Namun, tindakan Teresa Kok ditegur oleh Speaker Dewan kerana masih lagi memanjangkan dakwaan tersebut walaupun Bung Mokhtar sudah menarik balik perbahasannya.

Sumber - http://www.mykmu.net/?p=33150&utm_medium=twitter&utm_source=twitterfeed
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment