Terserlah DAP Membela Blogger Hina Islam

Menjadikan Presiden Perkasa, Datuk Ibrahim Ali sebagai subjek serangan, DAP menyerlahkan sikap sebenarnya iaitu membela pasangan Alvin Tan dan Vivian Lee berhubung tindakan mereka mempersendakan umat Islam dan Ramadan dalam Facebook serta mempamerkan gambar-gambar lucah dalam blog mereka.

"Kita lihat dalam kes blogger, Alvin Tan dan Vivian Lee, hukuman terlebih dulu dijatuhkan sebelum mereka diberi peluang membela diri. Mereka juga dinafikan ikat jamin atas alasan 'kedua-duanya mempunyai kecenderungan untuk memuat naik gambar yang boleh menimbulkan kemarahan orang ramai'.

"Sikap 'double-standard' dalam sistem pendakwaan Malaysia ini membuktikan kepura-puraan slogan 1Malaysia yang diucapkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak sendiri. Ibrahim yang membuat hasutan secara terbuka dibiarkan lepas bebas dan malah dipertahankan Menteri UMNO sedangkan Alvin Tan dan Vivian Lee terus dihukum tanpa diberi peluang langsung.

"Ia juga satu penghinaan kepada Perlembagaan Persekutuan yang memperuntukkan bahawa semua rakyat Malaysia adalah sama di sisi undang-undang," kata Tony Pua, Setiausaha Publisiti DAP Kebangsaan.

Kenyataan terbaru Tony Pua itu menyusul selepas Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng memulakan serangan yang sama semalam.

Tony Pua yang juga Ahli Parlimen DAP Petaling Jaya Utara dilaporkan Roketkini berkata demikian sebagai membidas kenyataan Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Datuk Abdul Rahman Dahlan yang mempertahankan Ibrahim Ali.

Sebelum ini, Abdul Rahman pernah membuat kenyataan bahawa kes Alvin & Vivian dengan kes Ibrahim adalah dua versi yang berbeza.

Menurutnya, Ibrahim sendiri pernah menjelaskan kepada beliau bahawa Presiden perkasa itu hanya mahu membakar kitab injil versi Bahasa Melayu yang mengandungi kalimah Allah yang boleh mengelirukan orang Islam serta acara membakarnya adalah cara terhormat seperti mana umat Islam melupuskan Al-Quran lapuk dan disalah cetak.

Sedangkan kata Abdul Rahman, tindakan pasangan penulis blog seks itu bersifat menyerang agama lain, mampu mencetuskan pergeseran agama dan melanggar tatasusila rakyat Malaysia.

Pembelaan Abdul Rahman itu disifatkan Tony Pua sebagai usaha meracuni pemikiran umat Islam untuk membolehkan pembakaran Bible.

"Tidak ada rakyat Malaysia yang akan percaya kata-kata berapi dan penuh emosi Ibrahim itu hanya sekadar 'membetulkan kesilapan cetak Bible'.

"Tindakan Abdul Rahman adalah perilaku yang jelas menghasut supaya orang Melayu dan umat Islam dalam negara membakar kitab suci Kristian kerana ianya 'tidak salah'.

"Ini adalah penghinaan kepada penganut agama lain dan tentu ia tidak boleh diterima dan beliau sepatutnya dikenakan hukuman sewajarnya, namun pihak berkuasa langsung tidak mengambil sebarang langkah," katanya.

Selain itu, Tony Pua juga membuat menuduh bahawa Malaysia dikuasai oleh Barisan Nasional (BN) yang mengamalan sistem '1Kaum dan 1Agama'.

Kesungguhan DAP mengkritik Ibrahim dan Abdul Rahman dianggap seperti menembak dua ekor burung dengan satu peluru.

Satu sudut, semakin jelas DAP membela Alvin da Vivian dan satu sudut lain, DAP menonjolkan partinya sebagai pembela Kristian.

http://www.anwaraidc.com/?p=37267
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment