Majlis Berbuka Puasa Ketua Penerangan Pemuda UMNO Indera Mahkota

Selasa 23 Julai 2013

Bertempat di Hotel Sri Manja, Kuantan telah diadakan majlis berbuka puasa yang dianjurkan oleh saudara Muhamad Faiz Hashim Ketua Penerangan Pemuda UMNO Indera Mahkota.




Majlis dihadiri dari kalangan ahli pemuda cawangan serta beberapa AJK Bahagian serta AJK Pemuda Bahagian. Dalam majlis ini juga diperkenalkan calon-calon yang akan bertanding di pemilihan UMNO Bahagian Indera Mahkota manakala saudara Muhamad Faiz Hashim akan bertanding jawatan Ketua Pemuda UMNO Bahagian Indera Mahkota.

Sewajarnya calon seperti ini perlu diberi mandat berdasarkan gerak kerja beliau selama ini yang bertunjangkan kepentingan agama, bangsa dan tanah air tanpa kepentingan diri. Pejuang seperti ini perlu diperbanyakan di dalam UMNO dari peringkat cawangan hinggalah ke peringkat pusat.

Dalam program ini membuktikan beliau mendapat sokongan sebilangan besar pemuda-pemuda UMNO cawangan dalam UMNO Bahagian Indera Mahkota. Rata-rata ahli pemuda di peringkat cawangan mahukan pejuang dan bukan pejuWANG memimpin di peringkat Pemuda Bahagian.

Keadaan ini perlu ada dalam UMNO yang dilihat semakin tidak diterima oleh golongan muda. UMNO sering dikaitkan dengan pemimpin yang mengejar jawatan untuk meraih kekayaan. Golongan muda perlu diberi mandat dalam UMNO untuk memberi ruang kepada orang muda menyuarakan pejuangan mereka.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment