Islam Terus Dihina, Bila MELAYU Nak Bangkit?

Lagi kisah penghinaan kepada agama Islam dilakukan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab serta cuba mencetuskan kemarahan rakyat Malaysia yang beragama Islam. Tapi adakah rakyat Islam di Malysia MARAH?

Baru-baru ini tersebar berita seorang pengguna laman sosial yang menggunakan nama Sally Yen menghina Islam dalam sebuah laman sosial milik beliau. Jika dilihat dalam laman sosial milik makhluk ini jelas beliau adalah penyokong tegar Pro PemBANGANG.


Persoalan sekarang adalah kenapa MELAYU Islam di negara ini hanya MENGAMUK di laman sosial tapi tidak turun seperti di Padang Merbok, depan Sogo, Dataran Merdeka, Amrcorp Mall serta mana2 stadium yang mampu mengumpul seberapa ramai rakyat Malaysia yang beragama Islam untuk menunjukkan tentangan kepada puak-puak pelampau saban hari semakin berani menghina Islam? Mana Pemuda PAS, unit amal PAS, Mursyidul Am PAS dan PAS PIS PUS yang lain kerana mereka ini dengan lantang menentang kerajaan kerana Islam. Bila rakan dari pihak mereka menghina Islam kenapa tidak menentang?

Seandainya atas sebab sama fahaman politik menidakkan tindakan PAS PIS PUS untuk menentang kebiadapan lahanat ini kenapa tidak Pemuda UMNO, Puteri UMNO, Wanita UMNO, Perkasa, Perkida & NGO-NGO Islam lain bergabung untuk menunjukkan kemarahan mereka kepada golongan yang berani mencetuskan provokasi seperti ini.


Jika dilihat dari laman sosial milik Sally Yen dapat dipastikan adalah itu bukan milik sebenar seperti gambar amoi di atas sebab hanya ada dua gambar amoi dalam akaun tersebut. Tidak mustahil ini adalah akaun palsu. Apa yang kita perlu sedar adalah mereka ini semakin berani & cerdik untuk menghina Islam sedangkan rakyat yang beragama Islam di Malaysia ini masih ramai yang BODOH & mudah diperBODOHkan. Rakyat Islam di negara ini tidak mahu bersatu bahkan ada yang mahu meludah kepada sesiapa yang ingin menyatukan bangsa Melayu yang beragama Islam di negara ini.

TAHNIAH MELAYU!!!




No comments:

Post a Comment