GE13: ADUN DAP Kata Tiada Blackout.

BENTONG: Ketari ADUN DAP Lee Chin Chen telah mengutuk mereka yang menggunakan laman rangkaian sosial untuk menyebarkan tuduhan gelap semasa penjumlahan undi undi pada hari Ahad.

Lee berkata mereka yang bertanggungjawab perlu berhenti menyebarkan dakwaan itu dan menasihatkan orang ramai supaya tidak mempercayai perkara itu.

"Tiada seorang pun daripada kami atau pembantu saya terlibat dalam menghantar sebarang SMS atau memuat naik insiden blackout di pusat penjumlahan undi.

"Ini bukan kerja DAP dan saya menggesa pihak polis untuk menyiasat perkara itu," katanya.

Lee berkata selain beliau, terdapat banyak pegawai-pegawai lain termasuk anggota polis dan wartawan yang dapat mengesahkan keadaan sebenar.

Beliau berkata, yang bersama-sama dengan beberapa pembantu, mereka tiba di pusat itu pada kira-kira pukul 9 malam dan kiri selepas pukul 2 pagi pada hari Isnin.

"The pegawai pengurus mengumumkan pemenang bagi kerusi negeri sejurus selepas tengah malam dan pada kira-kira 01:30, hasil daripada kawasan Parlimen.

"Terdapat pasti tiada gelap dan saya ingin menegaskan bahawa bukan parti saya juga tidak mempunyai apa-apa kaitan dengan cerita-cerita kejadian yang dikatakan disebarkan oleh pihak tertentu," katanya.

Bagaimanapun, Lee berkata DAP mungkin memfailkan petisyen terhadap keputusan bagi kerusi Parlimen kerana penyelewengan lain seperti pengundi hantu tetapi tidak pada kejadian blackout.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Bentong Supt Mansor Mohd Nor berkata, beliau hadir semasa proses keseluruhan dan tidak ada gelap terus.

"Kita akan meneliti perkara itu jika ada laporan yang dibuat terhadap mereka yang menyebarkan dakwaan itu di laman web sosial.

"Orang ramai tidak percaya dakwaan itu kerana ia boleh menyebabkan keresahan dan ketegangan di kalangan pengundi," kata beliau.

Sumber - http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2013/5/8/nation/13080247&sec=nation&utm_content=buffer8953c&utm_source=buffer&utm_medium=twitter&utm_campaign=Buffer
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment