Apa Lagi JDT Mahu?

Selepas kejadian kontroversi yang menggemparkan arena bolasepak negara selasa lalu yang melibatkan kekecohan di antara penyokong PAHANG & JDT ada juga penyokong yang mengambil jalan untuk berdamai sesama mereka demi memupuk semangat sama agama,bangsa & negara. Walaupun kejadian yang diwar-warkan lebih memburukkan nama PAHANG selaku tuan rumah walaupun TIDAK DIKAJI PUNCA KEJADIAN SEBENAR kedua-dua penyokong nampak ingin berdamai melaui hebahan di media sosial.

BERSIHKAN nama penyokong TOK GAJAH dulu jika ingin berdamai!!!
Tetapi masih ada provokasi tersirat yang perlu diteliti dari tajuk akbar Utusan yang berbunyi FAM berat sebelah atas alasan penjualan tiket untuk perlawanan separuh akhir pusingan kedua di Stadium Nasional Bukit Jalil pada sabtu ini. banyak desakan supaya penyokong kedua-dua pihak tidak memburukkan lagi keadaan dan hentikan perbalahan dengan segera. Persoalannya siapa yang provok?

Isu tiket di Stadium Nasional Bukit Jalil tidak patut dipertikai kerana PAHANG tetap diiktiraf sebagai TUAN RUMAH dan SEWAJARNYA mendapat quota tiket tersebut walaupun jumlah tiket yang dimohon adalah sebanyak 90000. Isu ini lebih hangat kerana tuduhan yang dilemparkan FAM berat sebelah kerana ingin membantu Persatuan Bolasepak Negeri Pahang (PBNP) untuk membayar denda atas kejadian yang berlaku di Stadium Darul Makmur atas provokasi SIAPA? Dalam kejadian pada malam selasa lalu juga pihak PBNP hanya mengeluarkan tiket 300 keping untuk penyokong JDT tapi bagaimana boleh datang sehingga 5000 orang penyokong di Stadium Darul Makmur? Ketika perlawanan separih akhir pertama di Larkin penyokong PAHANG hanya diberikan 100 keping tiket berbanding limpahan penyokong JDT. Jelaslah bahawa Keputusan FAM adalah TEPAT dan tidak berat sebelah.

Keratan tiket yang ditemui di dalam Stadium Darul Makmur pada malam kejadian
APA LAGI JDT MAHU?

Perlawanan Tanpa Penyokong

PBNJ Mohon 40000 Tiket Untuk JDT




No comments:

Post a Comment