Pengundi Hantu Dari Bangla Atau China?

ANWAR seperti yang umum tahu, bijak bersandiwara dan berdrama.

Dia kelentong orang bukan sikit-sikit, tapi banyak-banyak. Ada orang pernah maklum kepada penulis, tidak ada satu pun tentang Anwar ini yang lurus, semuanya kalau nampak lurus pun, pasti ada bengkok di sana sini.

Maaf, bercakap tentang bengkok, penulis tidak merujuk kepada alat sulitnya.

Termasuklah dalam soal kelentong ini ialah dakwaan Anwar tentang pengundi hantu dari Sabah. Berpuluh-puluh ribu jumlahnya, kata ada dokumen tapi tak nak ditunjukkan.

Sehingga sekarang, bila BN menang dan Pakatan kalah pun, masih lagi tak ditunjukkan di mana diamnya berpuluh-puluh ribu pengundi hantu itu.

Peliknya, sehingga ke saat terakhir pun Anwar masih dengan pendirian yang sama, walaupun tidak ada bukti. Baki rakyat Malaysia yang lain pun, ada percaya bangla dengan kad pengenalan ini wujud. Hakikatnya bukan semua orang yang memiliki kad pengenalan Malaysia boleh mengundi, mereka perlu mendaftar dulu.

Pada hari pengundian di satu kawasan di Selangor, 4 orang warga negara asing ditahan penyokong Pakatan Rakyat dengan kad pengenalan palsu ditangan mereka.

Warga negara asing ini mendakwa diberi wang RM500 dan kad pengenalan tersebut oleh pihak yang tidak dikenali. Belum sempat nak siasat dan bawa kepada pihak polis, penyokong Pakatan sendiri bawa lari semua warga negara asing ini sebelum dikejar pihak polis.

Dalam perjalanan itu kereta berkenaan terbabas sehingga menyebabkan seorang rakyat tempatan (bangsa Cina) dan seorang rakyat asing (Bangladesh), mati.

Isunya di sini, sementara rakyat Malaysia dilalaikan dengan dakwaan pengundi hantu adalah warga Bangladesh dibawa dari Sabah, khabarnya beribu-ribu warga asing berasal dari China mengundi tanpa rasa bersalah.

Hakikat ini boleh dilihat dari kemenangan DAP dengan majoriti tinggi di kawasan-kawasan bandar. Majoriti itu terlalu tinggi sehingga tidak masuk akal seperti dalam kes di Seputih di mana calon DAP memperolehi lebih 51,000 majoriti undi.

SPR perlu menyiasat perkara ini dan bagaimana 97% orang cina memberikan sokongan kepada Pakatan Rakyat. Dari jumlah itu (97%), seolah-olah kerajaan BN tidak melakukan apa pun untuk kebaikan orang Cina. Seolah-olah orang Cina ditindas, rumah mereka dibakar dan sebagainya. Hakikatnya, kita tahu orang Cina di negara ini sangat beruntung, hidup dalam keadaan aman dan makmur, malah dibenarkan mengadakan sekolah dengan bahasa ibunda mereka sendiri.

Memang banyak yang tak kena dengan peratusan undi yang begitu tinggi diberikan orang Cina kepada parti DAP dan PKR.

Kerajaan juga patut menyiasat bagaimana perkara ini boleh berlaku.

Sumber - http://peraktoday.com/?p=116578&utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment