Kami Tuntut Di Bukit Jalil


I swear to give you NIGHTMARE!!!


Jikalau anda penyokong SETIA BOLASEPAK MALAYSIA tolong sebarkan pada kawan-kawan seluruh negara MEDIA MALAYSIA memfitnah penyokong bolasepak. Kita seru mereka agar menghentikan sebarang bentuk fitnah dan provokasi terhadap PENYOKONG PAHANG dalam kejadian di Stadium Darul Makmur 28 Mei 2013. Sila siasat secara terperinci terlebih dahulu sebelum keluarkan kenyataan kepada UMUM.

Untuk pengetahuan rakyat Malaysia para PENYOKONG PAHANG tidak akan mengamuk jika tiada sebab!!! Dan untuk pengetahuan rakyat Malaysia PENYOKONG PAHANG adalah mangsa bersiri kekecohan JDT.

Rentetan keluhan penyokong bolasepak Negeri Sembila terhadap JDT
Dalam kekecohan di Stadium Darul Makmur pihak MEDIA lebih mewawarkan tindak-tandak penyokong PAHANG tanpa mereka menyatakan punca kejadian hasil provokasi penyokong JDT yang pada awalnya membaling objek dari dalam stadium ke penyokong PAHANG yang berada di luar stadium seperti yang tersebar di youtube "Nilaikan sendiri penyokong JDT di SDM".

Dengan tindak balas dari penyokong PAHANG yang dikhabarkan melontarkan objek dari luar ke dalam stadium mengakibatkan penyokong JDT lari dari tempat duduk penyokong ke dalam padang stadium dan pada ketika dan saat ini provokasi yang melampau oleh penyokong JDT yang memberi insyarat LUCAH kepada penyokong PAHANG yang masih di tempat duduk penyokong. Apakah perasaan anda sekiranya tetamu datang ke rumah dengan kurang ajar sedemikian?

Provokasi penyokong JDT di tengah padang kepada penyokong PAHANG

Tahap kesabaran kian luntur apabila DICABAR di laman sendiri dan tindakan TMJ serta pasukan JDT yang meninggalkan stadium dianggarkan jam 9.30mlm dikira tidak hormat kepada Sultan Pahang yang masih di stadium dengan alasan keadaan tidak selamat untuk perlawanan dijalankan. Sultan kami sanggup turun ke trek ketika cuba menasihatkan penyokong PAHANG supaya masuk ke kawasan tempat duduk penyokong bagi memberi laluan kepada sepak mula perlawanan dan pihak polis memberi kenyataan bahawa perlawanan selamat dijalankan.


Ekoran dari tindakan penyokong JDT masuk ke dalam padang FAM mengumumkan perlawanan terpaksa ditunda. Dengan perasaan marah puluhan ribu penyokong PAHANG yang setia menanti akhirnya hilang sabar. Akibat daripada provokasi penyokong dan tindakan Pasukan JDT meninggalkan stadium maka penyokong MENGAMUK dengan meluru masuk ke dalam padang dan perbalahan antara kedua-dua penyokong bermula. Dengan keadaan yang huru-hara di tengah padang para wartawan mengambil kesempatan merakamkan kejadian ini tanpa menyelidik punca kejadian ini berlaku.

Ini tidak adil untuk penyokong bolasepak bagi pasukan-pasukan lain. Ini bukan kejadian yang pertama berlaku melibat JDT. Kejadian yang berlaku di Stadium Darul Makmur dianggap kemuncak tindak balas peminat bolasepak terhadap penyokong JDT yang dianggap anak emas dalam arena bolasepak tempatan.

Persatuan Bolasepak Negeri Pahang didenda RM100 000 tetapi pihak yang mencetuskan provokasi hanya dikenakan denda sebanyak RM20 000. Mungkin PBNP didenda atas kelalaian menguruskan kehadiran penonton tapi dengan hanya quota 300 tiket sahaja untuk penyokong JDT bagaimana penyokong JDT yang hadir di Stadium Darul Makmur 5 000 orang?

APA YANG KAMI TUNTUT...

Rakyat MALAYSIA yang cintakan bolasepak dituntut sebarkan perkara sebenar yang berlaku di Stadium Darul Makmur. Anda juga digalakkan membongkar kembali kejadian-kejadian yang sama dialami oleh pasukan masing-masing ketika bertemu JDT. Anda juga diharap dapat memakai JERSI pasukan masing-masing pada hari sabtu ini bagi menyatakan sokongan kepada tindakan ini. Tidan perlu ke Stadium Nasional Bukit Jalil kerana sudah pasti PENYOKONG TOK GAJAH akan datang memberi sokongan setia merka kepada PASUKAN PAHANG. Jika nak datang stadium pun digalakkan tapi PASTIKAN AMAN!!!

Cerita yang disebarkan di laman sosial berkaitan kekecohan di Stadium Darul Makmur

Pihak media juga dituntut untuk mengeluarkan kenyataan sebenar punca kejadian di Stadium Darul Makmur serta menghentikan tuduhan kepada PENYOKONG PAHANG yang dilabelkan sebagai GANAS. TOK GAJAH takkan mengamuk tanpa SEBAB.

PENYOKONG PAHANG juga dituntut membersihkan nama mereka ketika di Stadium Nasional Bukit Jalil pada sabtu ini dengan menunjukkan segala bukti yang menyatakan kejadian di Stadium Darul Makmur berpunca dari provokasi JDT.

Dan yang terakhir KAMI TUNTUT JDT JANGAN ANGKUH DI BUKIT JALIL...

* Tuntut untuk kebaikan bersama...


2 comments:

  1. biarlah. JDT tu kelab. Bukan wakil negeri pon. Biar la sape2 dari negeri lain sokong dia. TMJ punya duit, dia x boleh bawak masuk kubur duit dia tu, lebih baik dia belanja buat bangun bola sepak negara. Penyokong je masalahnya, masing2 da besar,pandai tentukan mana buruk baik. Kalau api jumpa api, memanglah takkan habis. Salah satu kne jadi air, kalau dua2 berbaik lagi bagus.

    ReplyDelete
  2. Kedua2 pihak perlu duduk semeja dan cari jln penyelesaian utk mendapat keputusan yg adil..

    ReplyDelete